2010-04-01

HaRi2 DeN BeRTarUH NyaWe Dtg KeJe

Ya ALLAH ya TUHANKU...
otw pegi n balik keje aku rase macam mmpertaruhkan nyawa...bayangkan la
dari rumah Ke P.j dlm 25miNit dlm keadaan jam pastu naik bas g NiLai... bLk Pun SAma
Ini AdalAh SeBab2nYa KeNape Aku Rase No Safety!!! :

1) MOtoR
-masalah dgn moto yg mmg xberada dlm keadaan yg baik.
baru je bulan lepas hbs rm100 utk tiub n tayar n break...alih2 xsmpi sebulan pun pakai break yg baru tukar rosak..malas dh aku nk layan bawak jela...

2) ManuSia
-ish aku tiap2 hari bengang dgn org yg xreti bwk kete or moto elok2... main break sesuke hati je break pastu xreti nk pg lorong mane n xbg signal klu nk mmbelok klu bg lambat plk tu. mcm2 lagi la yg pelik2 bwk kete... mmg marah betul..arini je aku dh hmpir nk langgar org...Alhamdulillah break blkg n break kasut hitam aku makan ckit2..break depan confirm xde effect dh rosak.

3) Persekitaran
-bygkan la hari2 aku sedut asap moto, kete, bas ,lori n so on... mmg sampai otak terase mcm sel2 otak aku mati. hu2... padanla org kampung pnjg umur org bandar ni kurg ckit...ha2 xdela itu sume ALLAH SWT tentukan.

0 comments:

Post a Comment

FeEL FrEe To DrOp ComMeNtS =)